Το σχολείο μας φέτος έχει αναλάβει να εκπονήσει αρκετά περιβαλλοντικά προγράμματα. Ένα από αυτά ονομάζεται «Μονοπάτια του βουνού-Γνωριμία με τις ομορφιές του τόπου μας» και σκοπό έχει:

-Να γνωρίσουν οι μαθητές τα πολύτιμα αυτά αγαθά της φύσης: το βουνό και το δάσος

-Να συνειδητοποιήσουν την αξία του βουνού και του δάσους στη ζωή μας

-Να αντιληφθούν ότι η προστασία του βουνού και του δάσους είναι πολύ σημαντικά για τη ζωή μας

-Να αναπτύξουν το αίσθημα της φιλίας, της συνεργατικότητας και της υπευθυνότητας

-Να αποκτήσουν οικολογική συνείδηση

-Να αποκτήσουν γνώσεις προσανατολισμού

-Να αποκτήσουν τις βασικές αρχές πεζοπορίας-ορειβασίας

Στα πλαίσια του παραπάνω περιβαλλοντικού προγράμματος, που υλοποιείται φέτος στο σχολείο μας από τους μαθητές της Ε΄και ΣΤ΄τάξης, πραγματοποιήθηκε στις 15 Ιανουαρίου 2015 επίσκεψη των παραπάνω μαθητών στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) Νάουσας με σκοπό να παρακολουθήσουν το ημερήσιο πρόγραμμα του Κέντρου «Στα μονοπάτια του Βερμίου».

2   14

Κατά τη διάρκεια του παραπάνω προγράμματος τα παιδιά ενημερώθηκαν από το μέλος της Π.Ο. του Κέντρου κα Μπούζδη Αλεξάνδρα για το Βέρμιο, για τις κορυφογραμμές του και τις αντίστοιχες ονομασίες τους, όπως Χαμύτης, Τσανακτσή, Μαύρη Πέτρα, Ντούρλια, Άγιο Πνεύμα, Τρούλος κλπ και για το υψόμετρό τους. Στη συνέχεια, ενημερώθηκαν για τη βλάστηση του Βερμίου, όπου φυτρώνουν κυρίως η οξιά, το αρκουδοπούρναρο και το έλατο. Τα παιδιά γνώρισαν την Γεωλογική Τομή του Βερμίου, δηλαδή τις ζώνες βλάστησης που παρατηρούνται σ?αυτό, τα πετρώματά του και τα είδη φυτών του. Ενημερώθηκαν για τις ευεργετικές δυνατότητες του δάσους, όπως για το γεγονός ότι παράγει οξυγόνο, για το ότι συγκρατεί το νερό της βροχής, για το ότι απορροφά τις τοξικές ουσίες, για το ότι εμποδίζει στη διάβρωση του εδάφους, για το ότι δίνει υλικά αγαθά, για το ότι μειώνει την ένταση του ανέμου και για το ότι προσφέρει τη δυνατότητα αναψυχής και άθλησης. Τα παιδιά έμαθαν για τις σημαντικότερες απειλές των δασών, έμαθαν για τα ελληνικά δάση και τα είδη της χλωρίδας και της πανίδας που υπάρχουν σ?αυτά καθώς και για τους Εθνικούς Δρυμούς. Τέλος, έπαιξαν ένα παιχνίδι όπου έπρεπε να ακούσουν και να αναγνωρίσουν τους ήχους του δάσους.

18   19

Ύστερα από ένα μικρό διάλειμμα για κολατσιό, τα παιδιά, οι συνοδοί τους και δύο εκπρόσωποι του ΚΠΕ κατευθύνθηκαν στο Άλσος του Αγίου Νικολάου, όπου και γνώρισαν άμεσα το εκεί περιβάλλον.

20   21

Έμαθαν για το νερό, για το ποτάμι που ονομάζεται Αράπιτσα, για τα δέντρα του άλσους που είναι τα πλατάνια ως επί το πλείστον, έμαθαν για τα φυλλοβόλα και τα αειθαλή δέντρα και τους λόγους που κάποια από αυτά ρίχνουν τα φύλλα τους και κάποια τα διατηρούν.

22    23

Στη συνέχεια, εξοικειώθηκαν με τη χρήση της πυξίδας, έμαθαν για τα σημεία του ορίζοντα και για τον τρόπο που μπορούν να προσανατολιστούν με την βοήθειά της, αλλά και χωρίς αυτήν όταν βρίσκονται στην ύπαιθρο.

24   29

Τέλος, γνώρισαν διάφορα είδη δέντρων και θάμνων που υπάρχουν στο Άλσος του Αγίου Νικολάου, έμαθαν για το πώς διαπιστώνουμε την καθαρότητα του νερού, για να μπορούμε να το πιούμε, και πώς μετράμε την ηλικία των δέντρων.

31   40

ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΚΠΕ ΝΑΟΥΣΑΣ “ΣΤΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΤΟΥ ΒΕΡΜΙΟΥ”